Opinia rzeczoznawcy może okazać się bezcenna w określonych sytuacjach. Kiedy zatem warto z niej skorzystać i przede wszystkim, co ona może dać nam – jako konsumentom.

Pierwszy krok – reklamacja

Od niej powinniśmy zacząć. Na rozpatrzenie i ewentualną naprawę uszkodzeń musimy poczekać 14 dni. I z tym nic nie zrobimy, to termin ustawowy. Jeśli po tym czasie sprzedawca odrzuci naszą reklamację, możesz zwrócić się do wyspecjalizowanych rzeczoznawców. Co nam da ich opinia?

Po pierwsze – analiza

Rzeczoznawcy dokładnie zapoznają się z sytuacją oraz uszkodzeniem. Sprawdzą jego rodzaj, a także źródło. Co więcej, pochylą się nad opinią rzeczoznawcy producenta, na podstawie której nasza reklamacja została odrzucona.

Po drugie – pewność

Na podstawie wnikliwej ekspertyzy rzeczoznawca przedstawi nam swoją opinię: czy zgadza się z tą, przedstawioną przez sklep, czy jest jej przeciwny. W tym drugim przypadku, zaproponuje również ścieżkę dalszego postępowania wraz z oceną możliwości odzyskania utraconych pieniędzy lub naprawy produktu.

Po trzecie – siłę argumentów

Pewnie do tego nie dojdzie, ale jeśli będziemy chcieli dochodzić swoich roszczeń przed sądem, opinia niezależnego rzeczoznawcy może okazać się głównym argumentem, który przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. W sądzie to my będziemy udowadniać, że mamy rację i powinniśmy się do tego przygotować. Opinia rzeczoznawcy to nasza broń.

0